15ПГПГ020 - Школска педагогија 2

Спецификација предмета
НазивШколска педагогија 2
Акроним15ПГПГ020
Студијски програмПедагогија
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљност другим предметимаположен испит из Школске педагогије 1Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаупознати студенте са предметом и подручјима изучавања школске педагогије, теоријом и праксом; упознати студенте са иновативним школским моделима; оспособити студенте за стваралачко и компетентно процењивање и унапређивање васпитно-образовног рада у школи.
      Исходи учења (стечена знања)знања о развоју, функцијама и аспектима школе као репрезента институционалног васпитања; способности и компетенције за истраживање педагошких појава и процеса у школи; познавање функционисања школе и компетенције за њено стално мењање и иновирање, редефинисање и редизајнирање према “ школи по мери ученика”.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеРазвојно-педагошка делатност у школи. -Наставници – конститутивни појам школске педагогије. Значај педагошке функције наставника.Релевантни приступи улогама и функцијама наставника.
      Садржај практичне наставеУченик- Развојне карактеристике деце школског узраста. Развој деце са тешкоћама у развоју. Индивидуалност, креативност, радозналост у школи. Нови циљеви учења и образовања. Даровити ученици у школском контексту. Стратегије стваралачког рада. -Разред- Структура, формирање, школски разред-одељење као социјални оквир. Разреднонаставна клима
      Литература
      1. Гласер, В. (1999): Квалитетна школа, Загреб: Едука
      2. Гордон Т. (1998): Како бити успешан наставник, Београд: Креативни Центар
      3. Костовић, С. (2005): Васпитни стил наставника, Нови Сад: Филозофски факултет.
      4. Шмит, В.Х.О.(1999): Развој детета- биолошки, културолошки и васпитни оквир проучавања, Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
      5. Хавелка, Н. (2000): Ученик и наставник у образовном процесу, Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеМетода разговора; метода усменог излагања; метода практичног рада
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит60
      Практична настава20Усмени испит
      Пројекти10
      Колоквијуми
      Семинари
      Врх стране