15PGPG020 - Školska pedagogija 2

Specifikacija predmeta
Naziv Školska pedagogija 2
Akronim 15PGPG020
Studijski program Pedagogija
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
      Uslovljnost drugim predmetima položen ispit iz Školske pedagogije 1 Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta upoznati studente sa predmetom i područjima izučavanja školske pedagogije, teorijom i praksom; upoznati studente sa inovativnim školskim modelima; osposobiti studente za stvaralačko i kompetentno procenjivanje i unapređivanje vaspitno-obrazovnog rada u školi.
      Ishodi učenja (stečena znanja) znanja o razvoju, funkcijama i aspektima škole kao reprezenta institucionalnog vaspitanja; sposobnosti i kompetencije za istraživanje pedagoških pojava i procesa u školi; poznavanje funkcionisanja škole i kompetencije za njeno stalno menjanje i inoviranje, redefinisanje i redizajniranje prema “ školi po meri učenika”.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Razvojno-pedagoška delatnost u školi. -Nastavnici – konstitutivni pojam školske pedagogije. Značaj pedagoške funkcije nastavnika.Relevantni pristupi ulogama i funkcijama nastavnika.
      Sadržaj praktične nastave Učenik- Razvojne karakteristike dece školskog uzrasta. Razvoj dece sa teškoćama u razvoju. Individualnost, kreativnost, radoznalost u školi. Novi ciljevi učenja i obrazovanja. Daroviti učenici u školskom kontekstu. Strategije stvaralačkog rada. -Razred- Struktura, formiranje, školski razred-odeljenje kao socijalni okvir. Razrednonastavna klima
      Literatura
      1. Glaser, V. (1999): Kvalitetna škola, Zagreb: Eduka
      2. Gordon T. (1998): Kako biti uspešan nastavnik, Beograd: Kreativni Centar
      3. Kostović, S. (2005): Vaspitni stil nastavnika, Novi Sad: Filozofski fakultet.
      4. Šmit, V.H.O.(1999): Razvoj deteta- biološki, kulturološki i vaspitni okvir proučavanja, Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
      5. Havelka, N. (2000): Učenik i nastavnik u obrazovnom procesu, Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Metoda razgovora; metoda usmenog izlaganja; metoda praktičnog rada
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 60
      Praktična nastava 20 Usmeni ispit
      Projekti 10
      Kolokvijumi
      Seminari
      Vrh strane