15PGPG020 - Školska pedagogija 2
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Školska pedagogija 2 | |||
| Akronim | 15PGPG020 | |||
| Studijski program | Pedagogija | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | položen ispit iz Školske pedagogije 1 | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | upoznati studente sa predmetom i područjima izučavanja školske pedagogije, teorijom i praksom; upoznati studente sa inovativnim školskim modelima; osposobiti studente za stvaralačko i kompetentno procenjivanje i unapređivanje vaspitno-obrazovnog rada u školi. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | znanja o razvoju, funkcijama i aspektima škole kao reprezenta institucionalnog vaspitanja; sposobnosti i kompetencije za istraživanje pedagoških pojava i procesa u školi; poznavanje funkcionisanja škole i kompetencije za njeno stalno menjanje i inoviranje, redefinisanje i redizajniranje prema “ školi po meri učenika”. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Razvojno-pedagoška delatnost u školi. -Nastavnici – konstitutivni pojam školske pedagogije. Značaj pedagoške funkcije nastavnika.Relevantni pristupi ulogama i funkcijama nastavnika. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Učenik- Razvojne karakteristike dece školskog uzrasta. Razvoj dece sa teškoćama u razvoju. Individualnost, kreativnost, radoznalost u školi. Novi ciljevi učenja i obrazovanja. Daroviti učenici u školskom kontekstu. Strategije stvaralačkog rada. -Razred- Struktura, formiranje, školski razred-odeljenje kao socijalni okvir. Razrednonastavna klima | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Metoda razgovora; metoda usmenog izlaganja; metoda praktičnog rada | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 60 | |
| Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | 10 | |||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||

