15ПГПГ015 - Школска педагогија 1

Спецификација предмета
НазивШколска педагогија 1
Акроним15ПГПГ015
Студијски програмПедагогија
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљност другим предметима-Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаупознати студенте са предметом и подручјима изучавања школске педагогије, теоријом и праксом; упознати студенте са иновативним школским моделима; оспособити студенте за стваралачко и компетентно процењивање и унапређивање васпитно-образовног рада у школи.
      Исходи учења (стечена знања)знања о развоју, функцијама и аспектима школе као репрезента институционалног васпитања; способности и компетенције за истраживање педагошких појава и процеса у школи; познавање функционисања школе и компетенције за њено стално мењање и иновирање, редефинисање и редизајнирање према “ школи по мери ученика”.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеШколска педагогија као део науке о васпитању, структура школске педагогије. Социјални аспекти школске педагогије, истраживачке и процењивачке методе, задаци на интеграцији теорије и праксе у школи и настави. -Криза школе данас - Радикална критика школе. Реформе школе. Инклузивна школа (ИОП). -Аспекти школе - Програмско-садржајни. Педагошко-дидактички. Социјално-психолошки.
      Садржај практичне наставе- Програмско-садржајна структура и организација школе. Друштвена функција школе, аутономија и границе школе, школа и увођење у самообразовање. -Васпитна функција школе - Програмски садржаји. Ваннаставне активности. . Школа и друштвена средина – педагошка релевантност. -Приступ теорији и пракси руковођења и управљања у школи . Управљање школским курикулумом.
      Литература
      1. Костовић, С., Ољача, М. (2012): Педагог и педагошке димензије менаџмента, Нови Сад: Филозофски факултет.
      2. Костовић, С., Зуковић, С., Боровица, Т. (2011): Инклузивно образовање и школски контекст, Настава и васпитање, бр. 3, 406-418, Београд: педагошко друштво Србије.
      3. Пужевски, В. (2002): Према школи отворених врата, Загреб: Наклада Слап.
      4. Гласер, В. (1999): Квалитетна школа, Загреб: Едука.
      5. Стол, Л., Финк, Р.(2000): Мењајмо наше школе, Загреб:Едука
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеМетода усменог излагања; метода разговора; метода практичног рада
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит60
      Практична настава20Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми10
      Семинари
      Врх стране