15ПХ003 - Школска педагогија

Спецификација предмета
НазивШколска педагогија
Акроним15ПХ003
Студијски програмПедагогија
Модул
Тип студијамастер академске студије другог степена
Наставник (предавач)
    Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметима-Облик условљености
      Циљеви изучавања предмета-оспособити студенте да анализирају и истражују темељна питања школе (дефинисање, функције, структура, организацијски обрасци...); -развити критички и креативни однос према импликацијама које на школу има променљив друш. контекст -промишљање релација између школе и макродруштвеног система
      Исходи учења (стечена знања)-знања о темељним питањима школе; -способности критичког промишљања темељних проблема институционалног васпитања и образовања; -познавање основних постулата различитих теорија школе
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеШкола – репрезент институционалног васпитања и образовања од Сумера до данашњих дана. - Темељне функције школе. - Криза школе и реформе школског система. - Однос школе и друштва – школа као основни чинилац социјализације. - Школа између апологетске и прогресивистичке позиције у друштву. - Основне теорије школе.
      Садржај практичне наставеДуховно-научна теорија. - Структурално-функционална теорија. - Организацијско-социолошка теорија. - Интеракционистичка теорија. - Радикална критика школе.
      Литература
      1. Костовић, С. (2005): Васпитни стил наставника, Нови Сад: Филозофски факултет
      2. Tillmann, K. J. (1994): Теорије школе, Загреб: Едука
      3. Јурић, В. (1999): Развојни пут школских теорија, У : Основи савремене педагогије, ур. Мијатовић, А. Загреб: Хрватски педагошко- књижевни збор
      4. Holzman, L. (1997): Schools for Growth, Radical Alternatives to Current Educational Models, Mahwah, New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates & Routledge, Taylor & Francis Group.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      32
      Методе извођења наставеМетода разговора; метода практичног рада; метода усменог излагања
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит60
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари30
      Врх стране