15PH003 - Školska pedagogija

Specifikacija predmeta
Naziv Školska pedagogija
Akronim 15PH003
Studijski program Pedagogija
Modul
Tip studija master akademske studije drugog stepena
Nastavnik (predavač)
    Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
      Uslovljnost drugim predmetima - Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta -osposobiti studente da analiziraju i istražuju temeljna pitanja škole (definisanje, funkcije, struktura, organizacijski obrasci...); -razviti kritički i kreativni odnos prema implikacijama koje na školu ima promenljiv druš. kontekst -promišljanje relacija između škole i makrodruštvenog sistema
      Ishodi učenja (stečena znanja) -znanja o temeljnim pitanjima škole; -sposobnosti kritičkog promišljanja temeljnih problema institucionalnog vaspitanja i obrazovanja; -poznavanje osnovnih postulata različitih teorija škole
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Škola – reprezent institucionalnog vaspitanja i obrazovanja od Sumera do današnjih dana. - Temeljne funkcije škole. - Kriza škole i reforme školskog sistema. - Odnos škole i društva – škola kao osnovni činilac socijalizacije. - Škola između apologetske i progresivističke pozicije u društvu. - Osnovne teorije škole.
      Sadržaj praktične nastave Duhovno-naučna teorija. - Strukturalno-funkcionalna teorija. - Organizacijsko-sociološka teorija. - Interakcionistička teorija. - Radikalna kritika škole.
      Literatura
      1. Kostović, S. (2005): Vaspitni stil nastavnika, Novi Sad: Filozofski fakultet
      2. Tillmann, K. J. (1994): Teorije škole, Zagreb: Eduka
      3. Jurić, V. (1999): Razvojni put školskih teorija, U : Osnovi savremene pedagogije, ur. Mijatović, A. Zagreb: Hrvatski pedagoško- književni zbor
      4. Holzman, L. (1997): Schools for Growth, Radical Alternatives to Current Educational Models, Mahwah, New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates & Routledge, Taylor & Francis Group.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      3 2
      Metode izvođenja nastave Metoda razgovora; metoda praktičnog rada; metoda usmenog izlaganja
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
      Praktična nastava Usmeni ispit 60
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 30
      Vrh strane