15ПГПГ021 - Педагошко-методички практикум 2

Спецификација предмета
НазивПедагошко-методички практикум 2
Акроним15ПГПГ021
Студијски програмПедагогија
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
      Условљност другим предметима-Облик условљености
      Циљеви изучавања предмета- сагледавање општег функционисања школе као институције - упознавање и разумевање програмске и организационе структуре школе; - упознавање и разумевање специфичности различитих модела и различитих врста школе; - компаративна анализа различитих модела школског функционисања, код нас и у другим земљама.
      Исходи учења (стечена знања)оспособљеност за самосталну анализу динамике рада школе и специфичности различитих модела школе ; -могућности унапређивања васпитања и образовања у институционалном контексту кроз повезивање са различитим институцијама формалног, неформалног и информалног образовања; -компаративни приступ у анализи различитих модела школског функционисања код нас и у другим друштвима
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставе-
      Садржај практичне наставеОсновни елементи школског система; Програмско- организациона структура школе Управљање и руковођење школом; Рад стручних органа школе и школска документација; Различите врсте школа и различити модели функционисања школе (инклузивне школе, "Школе без насиља", "интегративна настава"); Модели “отворене школе” и сарадња школе и локалне средине; Приватнe школе
      Литература
      1. Попадић, Д. (2009): Насиље у школама, Београд: Институт за психологију, UNICEF.
      2. Хрњица, С. и сарадници (2007): Школа по мери детета, Приручник за рад са ученицима редовне школе који имају тешкоће у развоју, Београд: Институт за психологију Филозофског факултета, Save the Children UK- Program za Srbiju.
      3. Стратегија развоја образовања у Републици Србији до 2020. године (2012): Влада Републике Србије, Министарство просвете и науке.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      21
      Методе извођења наставеМетода практичног рада; Метода разговора
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит60
      Практична настава30Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари10
      Врх стране