15PGPG021 - Pedagoško-metodički praktikum 2

Specifikacija predmeta
Naziv Pedagoško-metodički praktikum 2
Akronim 15PGPG021
Studijski program Pedagogija
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta obavezan
      Uslovljnost drugim predmetima - Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta - sagledavanje opšteg funkcionisanja škole kao institucije - upoznavanje i razumevanje programske i organizacione strukture škole; - upoznavanje i razumevanje specifičnosti različitih modela i različitih vrsta škole; - komparativna analiza različitih modela školskog funkcionisanja, kod nas i u drugim zemljama.
      Ishodi učenja (stečena znanja) osposobljenost za samostalnu analizu dinamike rada škole i specifičnosti različitih modela škole ; -mogućnosti unapređivanja vaspitanja i obrazovanja u institucionalnom kontekstu kroz povezivanje sa različitim institucijama formalnog, neformalnog i informalnog obrazovanja; -komparativni pristup u analizi različitih modela školskog funkcionisanja kod nas i u drugim društvima
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave -
      Sadržaj praktične nastave Osnovni elementi školskog sistema; Programsko- organizaciona struktura škole Upravljanje i rukovođenje školom; Rad stručnih organa škole i školska dokumentacija; Različite vrste škola i različiti modeli funkcionisanja škole (inkluzivne škole, "Škole bez nasilja", "integrativna nastava"); Modeli “otvorene škole” i saradnja škole i lokalne sredine; Privatne škole
      Literatura
      1. Popadić, D. (2009): Nasilje u školama, Beograd: Institut za psihologiju, UNICEF.
      2. Hrnjica, S. i saradnici (2007): Škola po meri deteta, Priručnik za rad sa učenicima redovne škole koji imaju teškoće u razvoju, Beograd: Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta, Save the Children UK- Program za Srbiju.
      3. Strategija razvoja obrazovanja u Republici Srbiji do 2020. godine (2012): Vlada Republike Srbije, Ministarstvo prosvete i nauke.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 1
      Metode izvođenja nastave Metoda praktičnog rada; Metoda razgovora
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 60
      Praktična nastava 30 Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 10
      Vrh strane