15ПД12 - Образовање и одрживи развој
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Образовање и одрживи развој | |||
| Акроним | 15ПД12 | |||
| Студијски програм | Педагогија | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | докторске академске студије трећег степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 10.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | -Проучавање и критичко анализирање аксиомима међуљудског опхођења у различитим контекстима и сталној интеракцији у педагошким ситуацијама;-Проучавање и анализирање различитих аспеката техника вођења разговора, обликовање и јачање мотиватора у отежаним ситуацијама педагошког комуницирања | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Развијањекомпетенција интерперсоналне комуникације, интерактивног и недирективног приступа у педагошким и другим свакодневним, животним ситуацијама;-Оспособљеностза вођење и налажење значења наше свакодневне педагошке комуникације као и толерантног решавања конфликата у педагошким као и у другим животним ситуацијама и релацијама. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Међуљудска (интерперсонална) комуникација (Пол Ватцлавик)-појам субдисциплине,методологија-Аксиоми комуникације и контекстуалност интерперсоналне комуникације -Психолошке основе комуницирања (комуникациони квадрат) -Слaње преко мноштва канала –мали тренинг невербале комуникације-Налажење реда у свему –дисонација и последице-Технике вођења разговора –унутрашња структура разговора-Пет фаза једног разговора-Облици питања, изјаве у првом лицу, давање и примање повратних информација, опхођење са дистракторима-Отворено вођење разговора –вештина активног слушања-Отежане ситуације комуницирања –мотивација и демотивација -теорија два фактора-Превазилажење конфликта у разговору-кооперација или конфликт-Комуникација у тимском раду. | |||
| Садржај практичне наставе | - | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 5 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Метода разговора, метода практичног рада | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 40 | |||

