15ПД12 - Образовање и одрживи развој

Спецификација предмета
НазивОбразовање и одрживи развој
Акроним15ПД12
Студијски програмПедагогија
Модул
Тип студијадокторске академске студије трећег степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ10.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметима-Облик условљености
      Циљеви изучавања предмета-Проучавање и критичко анализирање аксиомима међуљудског опхођења у различитим контекстима и сталној интеракцији у педагошким ситуацијама;-Проучавање и анализирање различитих аспеката техника вођења разговора, обликовање и јачање мотиватора у отежаним ситуацијама педагошког комуницирања
      Исходи учења (стечена знања)Развијањекомпетенција интерперсоналне комуникације, интерактивног и недирективног приступа у педагошким и другим свакодневним, животним ситуацијама;-Оспособљеностза вођење и налажење значења наше свакодневне педагошке комуникације као и толерантног решавања конфликата у педагошким као и у другим животним ситуацијама и релацијама.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеМеђуљудска (интерперсонална) комуникација (Пол Ватцлавик)-појам субдисциплине,методологија-Аксиоми комуникације и контекстуалност интерперсоналне комуникације -Психолошке основе комуницирања (комуникациони квадрат) -Слaње преко мноштва канала –мали тренинг невербале комуникације-Налажење реда у свему –дисонација и последице-Технике вођења разговора –унутрашња структура разговора-Пет фаза једног разговора-Облици питања, изјаве у првом лицу, давање и примање повратних информација, опхођење са дистракторима-Отворено вођење разговора –вештина активног слушања-Отежане ситуације комуницирања –мотивација и демотивација -теорија два фактора-Превазилажење конфликта у разговору-кооперација или конфликт-Комуникација у тимском раду.
      Садржај практичне наставе-
      Литература
      1. Андевски,М. (2007). Уметност комуницирања. ЦЕКОМ-букс, Нови Сад.
      2. Sean,Н.(1994).Neverbalna komunikacija u razred., Educa, Zagreb.
      3. Kathlee, K. R.(1998) Interpersonalna komunikacija.Alinea, Zagreb
      4. Мандић,Т. (2001). Комуникологија. Службени лист, Београд
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      52
      Методе извођења наставеМетода разговора, метода практичног рада
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична наставаУсмени испит60
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари40
      Врх стране