15PD12 - Obrazovanje i održivi razvoj
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Obrazovanje i održivi razvoj | |||
| Akronim | 15PD12 | |||
| Studijski program | Pedagogija | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | doktorske akademske studije trećeg stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 10.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | -Proučavanje i kritičko analiziranje aksiomima međuljudskog ophođenja u različitim kontekstima i stalnoj interakciji u pedagoškim situacijama;-Proučavanje i analiziranje različitih aspekata tehnika vođenja razgovora, oblikovanje i jačanje motivatora u otežanim situacijama pedagoškog komuniciranja | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Razvijanjekompetencija interpersonalne komunikacije, interaktivnog i nedirektivnog pristupa u pedagoškim i drugim svakodnevnim, životnim situacijama;-Osposobljenostza vođenje i nalaženje značenja naše svakodnevne pedagoške komunikacije kao i tolerantnog rešavanja konflikata u pedagoškim kao i u drugim životnim situacijama i relacijama. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Međuljudska (interpersonalna) komunikacija (Pol Vatclavik)-pojam subdiscipline,metodologija-Aksiomi komunikacije i kontekstualnost interpersonalne komunikacije -Psihološke osnove komuniciranja (komunikacioni kvadrat) -Slanje preko mnoštva kanala –mali trening neverbale komunikacije-Nalaženje reda u svemu –disonacija i posledice-Tehnike vođenja razgovora –unutrašnja struktura razgovora-Pet faza jednog razgovora-Oblici pitanja, izjave u prvom licu, davanje i primanje povratnih informacija, ophođenje sa distraktorima-Otvoreno vođenje razgovora –veština aktivnog slušanja-Otežane situacije komuniciranja –motivacija i demotivacija -teorija dva faktora-Prevazilaženje konflikta u razgovoru-kooperacija ili konflikt-Komunikacija u timskom radu. | |||
| Sadržaj praktične nastave | - | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 5 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Metoda razgovora, metoda praktičnog rada | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 40 | |||

