15MM011 - Procesi analize dijahronih tekstova
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Procesi analize dijahronih tekstova | |||
| Akronim | 15MM011 | |||
| Studijski program | Mađarski jezik i književnost | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | master akademske studije drugog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa različitim tipovima pisanih spomenika. Primena tehnike kompleksne analize određenog korpusa. Povezivanje sa drugim naučnim disciplinama. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Usvajanje metodologije dijahronog jezičkog istraživanja. Kompleksna analiza konkretnog pisanog spomenika. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Kompleksna analiza ranih kraćih tekstova – povezanost sa istorijskim istraživanjima. Kodeksi: paralelna analiza teksta. Dijahrona stilistika – upotreba metafora i komparacije u tekstovima. Odnos pripovedača u epskoj pesmi „Szabács Viadala”. Etnološke povezanosti sa evropskim analogijama. Dopisivanje. Istaknuti prevodioci Biblije. Formiranje stručnog jezika. Posledice nastanka štampanja knjige. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Filološka i lingvistička analiza starih tekstova, transkripcija reprezentativnih tekstova. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | Praktični rad u parovima ili u manjim grupama, na analiza tekstova | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 40 | |||

