15ММ011 - Процеси анализе дијахроних текстова
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Процеси анализе дијахроних текстова | |||
| Акроним | 15ММ011 | |||
| Студијски програм | Мађарски језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије другог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са различитим типовима писаних споменика. Примена технике комплексне анализе одређеног корпуса. Повезивање са другим научним дисциплинама. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Усвајање методологије дијахроног језичког истраживања. Комплексна анализа конкретног писаног споменика. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Комплексна анализа раних краћих текстова – повезаност са историјским истраживањима. Кодекси: паралелна анализа текста. Дијахрона стилистика – употреба метафора и компарације у текстовима. Однос приповедача у епској песми „Szabács Viadala”. Етнолошке повезаности са европским аналогијама. Дописивање. Истакнути преводиоци Библије. Формирање стручног језика. Последице настанка штампања књиге. | |||
| Садржај практичне наставе | Филолошка и лингвистичка анализа старих текстова, транскрипција репрезентативних текстова. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Практични рад у паровима или у мањим групама, на анализа текстова | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 40 | |||

