15EJEJ50 - Komunikativna kompetencija
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Komunikativna kompetencija | |||
| Akronim | 15EJEJ50 | |||
| Studijski program | Engleski jezik i književnost | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj kursa je da se studenti upoznaju sa pojmom komunikativne kompetencije, da razumeju razliku između gramatičke i pragmatičke kompetencije i da se osposobe da se (i) pragmatički prihvatljivo izražavaju na engleskom jeziku, u skladu sa situacijom. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti razumeju pojam komunikacijske kompetencije (KK); razumeju značaj razvoja KK u stranom jeziku; prepoznaju sličnosti između maternjeg i stranog jezika koje pomažu razvoj KK u stranom jeziku; prepoznaju razlike između maternjeg i stranog jezika koje ometaju razvoj KK; svesno razvijaju KK u stranom jeziku i potiskuju KK u maternjem jeziku u komunikaciji na stranom jeziku. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Osnovni pojmovi komunikacije, komunikativna kompetencija (KK), modeli KK, dimenzije KK (gramatička, sociolingvistička, diskursna, strateška), strategije razvoja KK; pragmatika i pragmatička greška, međukulturni transfer u domenu pragmatike; razvijanje pragmatičke kompetencije u nastavi stranog jezika, autentični materijali u razvoju pragmatičke kompetencije. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Na seminarima/vežbama fokus će biti na analizi podataka (video snimci, dijalozi, televizijske serije i filmovi, itd.) kako bi se uporedile i kontrastirale realizacije različitih govornih činova u maternjem i stranom jeziku i upotreba strategija učtivosti u zavisnosti od situacije. | |||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | Teorijska nastava, diskusije, praktična nastava, prezentacije studenata. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | 40 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | 40 | |||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||

