15СЦСЦ038 - Социјална патологија
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Социјална патологија | |||
| Акроним | 15СЦСЦ038 | |||
| Студијски програм | Социологија | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са најважнијим приступима и категоријама социјалне патологије, њене дисциплинарне утемељености, теоријских домета и емпиријских резултата, као и њеног значаја за разумевање друштвених процеса и појава. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Основни исход предмета је стицање знања из области социјалне патологије. Студенти ће бити упознати са основним перспективама развоја социјалне патологије као посебне дисциплине, са теоријским претпоставкама и емпиријским истраживањима. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Социјална патологија: развој и перспективе. Социјална патологија и сродне дисциплине. Друштвена патологија, аномија и дезорганизација. Проблеми срединских фактора. Социјална патологија и друштвене класе. Социјална патологија и сиромаштво. Социјална патологија, субкултуре, етницитет и полност. Патологија и девијантности. Проблеми друштвене контроле. Криминалитет, делинквентност и агресивност | |||
| Садржај практичне наставе | Часови вежби обухватају проучавање основне и шире литературе, односно проблемских студија и текстова из области социјалне патологије. Рад на вежбама подразумева и активно укључивање студената у наставу кроз самосталне и групне интерпретације и дискусије унапред припремљених текстова за сваку проблемску област/недељу студија. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Настава се изводи путем предавања, вежби, консултација, семинарских радова; примењују се монолошка и дијалошка метода, индивидуални и групни рад | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | 20 | |||

