15SCSC038 - Socijalna patologija
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Socijalna patologija | |||
| Akronim | 15SCSC038 | |||
| Studijski program | Sociologija | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa najvažnijim pristupima i kategorijama socijalne patologije, njene disciplinarne utemeljenosti, teorijskih dometa i empirijskih rezultata, kao i njenog značaja za razumevanje društvenih procesa i pojava. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Osnovni ishod predmeta je sticanje znanja iz oblasti socijalne patologije. Studenti će biti upoznati sa osnovnim perspektivama razvoja socijalne patologije kao posebne discipline, sa teorijskim pretpostavkama i empirijskim istraživanjima. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Socijalna patologija: razvoj i perspektive. Socijalna patologija i srodne discipline. Društvena patologija, anomija i dezorganizacija. Problemi sredinskih faktora. Socijalna patologija i društvene klase. Socijalna patologija i siromaštvo. Socijalna patologija, subkulture, etnicitet i polnost. Patologija i devijantnosti. Problemi društvene kontrole. Kriminalitet, delinkventnost i agresivnost | |||
| Sadržaj praktične nastave | Časovi vežbi obuhvataju proučavanje osnovne i šire literature, odnosno problemskih studija i tekstova iz oblasti socijalne patologije. Rad na vežbama podrazumeva i aktivno uključivanje studenata u nastavu kroz samostalne i grupne interpretacije i diskusije unapred pripremljenih tekstova za svaku problemsku oblast/nedelju studija. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | Nastava se izvodi putem predavanja, vežbi, konsultacija, seminarskih radova; primenjuju se monološka i dijaloška metoda, individualni i grupni rad | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | 20 | |||

