15ПГПГ037 - Андрагогија 2

Спецификација предмета
НазивАндрагогија 2
Акроним15ПГПГ037
Студијски програмПедагогија
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са савременним системима образовања одраслих у Европи и развој способности за креирање концепција различитих програма образовања, развоја и усавршавања одраслих. Овладавање стратегијама испитивања образовних потреба код одраслих, планирања, организације, реализације и евалуације програма образовања и развоја одраслих.
    Исходи учења (стечена знања)Студент ће моћи да израђује инструменте за испитивање образовних потреба одраслих и планова образовања имајући у виду све ечементе плана: постављање циљева, операционализације тих циљева, креирање и усклађивање задатака образовања одраслих, избор критеријума за идентификацију метода и облика рада са одраслима, креирање структуре и динамике пројекта учења одраслих. Студент ће моћи да дефинише и објасни андрагогију игре, пенолошку андрагогију, андрагогија комуникације и медија и андрагогију слободног времена.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеФилозофска заснованост образовања одрсалих; Андрагогија као системска наука; Перманентно образовање; Друштвене детерминанте савременог образовањаодраслих; Епистемолошка суштина андрагошког процеса: искуство, теорија и рад; Принципи андрагошког рада са одраслима; Едукативна технологија у учењу одраслих; Комуникација у андрагошким процесима, Андрагошки циклус као методички спецификум образовања одраслих; Истраживање образовних потреба одраслих; Планирање образовања одраслих; Програмирање садржаја и креирање курикулума за образовање одрсалих; Непосредна припрема и организација андрагошких процеса; Вредновање и праћење остваривања андрагошких резултата. Андрагогија игре. Пенолошка андрагогија. Андрагогија комуникације и медија. Андрагогија слободног времена.
    Садржај практичне наставеИзрада инструмената за истраживање образовних потреба; Израда плана једног пројекта учења одраслих (пројекат учења се односи на 7-часовни рад одраслог на неком обраовном задатку); Израда инструментата за праћење и евалуацију, и самоевалуацију процеса учења одраслих.
    Литература
    1. Ољача, М. (2005). Селф концепт и развој. Нови Сад: ФИлозофски факултет. Ољача, М. (2013). Андрагошка дидактика. Нови Сад: Филозофски факултет. Николић-Максић, Т. и Љујић, Б. (2012). О игри у одраслом добу и њеним образовним импликацијама. Андргошке студије, 2, 105-126. Илијић, Љ., Павићевић, О. & Гломазић, Х. (2016). Потребе и могућности образовања осуђеника. Андргошке студије, 11, 75-93. Кинк, С. (2009). Медијско описмењавање одраслих. Информатологиа 42, 3, 222-227.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеМонолошка метода, дијалошка метода, метода читања и рада на тексту, метода писаних радова.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања20Писмени испит60
    Практична настава10Усмени испит
    Пројекти10
    Колоквијуми
    Семинари
    Врх стране