15МКМК005 - Стара мађарска књижевност 1
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Стара мађарска књижевност 1 | |||
| Акроним | 15МКМК005 | |||
| Студијски програм | Мађарски језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Студенти се упознавају са текстовима средњовековне мађарске књижевности, са најзначајнијим делима мађарске ренесансне књижевности и са делима насталим у току ширења реформаторских идеја у Мађарској | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Познавање стилских, тематских, мотивских и поетских особености средњовековне, ренесансне и реформаторске мађарске књижевности. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Христијанизација Мађара, структура и хијерархија хришћанске културе. Најстарији религиозни текстови на мађарском језику(Halotti Beszéd és Könyörgés, Ómagyar Mária-siralom). Жанрови кодексне књижевности. Појава неолатинске ренесансне књижевности, поезија Janusa Pannoniusa.Мађарски следбеници Еразма Ротердамског. Дела мађарских библијских хуманиста: преводи Новог завета. Ширење реформаторских идеја после Мохачке битке (1526) распала на три дела. Жанрови пропаганде, које премошћују јаз између неписменог друштва и програма реформатора: песма-проповед, реформаторска драма, дијалог. Питање мађарске средњовековне љубавне поезије. Извори пооетике првог мађарског ренесансног песника Балинта Балашија. Жанр ткз. „лепих историја“(széphistória) са љубавном тематиком. | |||
| Садржај практичне наставе | : Читају се и интерпретирају религиозна дела средњовековне мађарске књижевности, избор из поезије Јануса Панониујса, предговори превода Светог писма мађарских следбеника Ротердама Еразма, реформаторске драме, песме-проповеди Андраша Скарошија Хорвата, фрагменти средњовековне љубавне поезије, песме Балинта Балашија и најначајније лепе историје. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | монолошко-дијалошка метоа, интерпретативна и интерактивна метода на вежбама | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 60 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

