15MKMK005 - Stara mađarska književnost 1
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Stara mađarska književnost 1 | |||
| Akronim | 15MKMK005 | |||
| Studijski program | Mađarski jezik i književnost | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Studenti se upoznavaju sa tekstovima srednjovekovne mađarske književnosti, sa najznačajnijim delima mađarske renesansne književnosti i sa delima nastalim u toku širenja reformatorskih ideja u Mađarskoj | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Poznavanje stilskih, tematskih, motivskih i poetskih osobenosti srednjovekovne, renesansne i reformatorske mađarske književnosti. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Hristijanizacija Mađara, struktura i hijerarhija hrišćanske kulture. Najstariji religiozni tekstovi na mađarskom jeziku(Halotti Beszéd és Könyörgés, Ómagyar Mária-siralom). Žanrovi kodeksne književnosti. Pojava neolatinske renesansne književnosti, poezija Janusa Pannoniusa.Mađarski sledbenici Erazma Roterdamskog. Dela mađarskih biblijskih humanista: prevodi Novog zaveta. Širenje reformatorskih ideja posle Mohačke bitke (1526) raspala na tri dela. Žanrovi propagande, koje premošćuju jaz između nepismenog društva i programa reformatora: pesma-propoved, reformatorska drama, dijalog. Pitanje mađarske srednjovekovne ljubavne poezije. Izvori pooetike prvog mađarskog renesansnog pesnika Balinta Balašija. Žanr tkz. „lepih istorija“(széphistória) sa ljubavnom tematikom. | |||
| Sadržaj praktične nastave | : Čitaju se i interpretiraju religiozna dela srednjovekovne mađarske književnosti, izbor iz poezije Janusa Panoniujsa, predgovori prevoda Svetog pisma mađarskih sledbenika Roterdama Erazma, reformatorske drame, pesme-propovedi Andraša Skarošija Horvata, fragmenti srednjovekovne ljubavne poezije, pesme Balinta Balašija i najnačajnije lepe istorije. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | monološko-dijaloška metoa, interpretativna i interaktivna metoda na vežbama | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 60 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||

