15КС028 - Методика наставе књижевности и српског језика - пракса 2

Спецификација предмета
НазивМетодика наставе књижевности и српског језика - пракса 2
Акроним15КС028
Студијски програмСрпска књижевност и језик
Модул
Тип студијамастер академске студије другог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаНемаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаУсваjaње и развјање стручних знања из домена методике наставе књижевности и језика; повезивање наставе књижевности и језика; систематско и континуирано изучавање наставом писмености; даље овладавање интерпретацијом књижевних дела из школских програма.
    Исходи учења (стечена знања)Оспособљеност за примену методичких интерпретативних модела у настави књижевности и језика. Развијена способност за примену стечених знања у наставној пракси.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеНаставна обрада књижевног дела (појам, нивои обраде), методичке радње у проучавању књижевног текста, мотивисање ученика, читање, врсте читања, истраживачки задаци и пројекти, локализовање текста, тумачење непознатих речи и израза, план рада на тексту, проучавање вредносних чинилаца текста, интерпретација, интеграциони чиниоци у тумачењу књижевног дела. Интерпретативно-аналитички систем у настави, принципи корелације и интеграције и повезивања у наставне системе. Књижевно дело у средишту наставног процеса, рад на тексту, стварање проблемских ситуација и вођење ка самосталном решавању проблема. Афирмација индивидуалне иницијативе. Различити методолошки приступи у зависности од књижевне врсте, књижевноисторијског периода и поетичких одлика књижевног дела. Подстицање креативности, развијање читалачких и аналитичких компетенција, неговање естетског сензибилитета. Систематски и континуиран рад у настави писмености.
    Садржај практичне наставеСамостални истраживачки рад: Осмишљавање интерпретативно-аналитичких модела у складу са научним захтевима. Уочавање разлика у методичком приступу на различитим нивоима наставе.
    Литература
    1. M. Николић, (1999): Методика наставе српског језика и књижевности, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, стр. 405–629
    2. П. Илић, (2003): Српски језик и књижевност у наставној теорији и пракси, Змај, Нови Сад, стр. 173 – 249
    3. Д. Росандић, (1986): Методика књижевног одгоја и образовања, Школска књига, Загреб. Стр. 202–256, 473–575, 577–635
    4. В. Брборић. Правопис српског језика у наставној пракси. Београд: Филолошки факултет. 2004. стр. 242–289
    5. О. Радуловић, Нове научне методологије у настави књижевности. Нови Сад: Orpheus. 2011
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања (монолошка, дијалошка и текст-метода);вежбе (дијалошка и текст-метода) консултације
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања0Писмени испит0
    Практична настава0Усмени испит70
    Пројекти0
    Колоквијуми0
    Семинари30
    Врх стране