15KS028 - Metodika nastave književnosti i srpskog jezika - praksa 2
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Metodika nastave književnosti i srpskog jezika - praksa 2 | |||
| Akronim | 15KS028 | |||
| Studijski program | Srpska književnost i jezik | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | master akademske studije drugog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Usvajanje i razvjanje stručnih znanja iz domena metodike nastave književnosti i jezika; povezivanje nastave književnosti i jezika; sistematsko i kontinuirano izučavanje nastavom pismenosti; dalje ovladavanje interpretacijom književnih dela iz školskih programa. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Osposobljenost za primenu metodičkih interpretativnih modela u nastavi književnosti i jezika. Razvijena sposobnost za primenu stečenih znanja u nastavnoj praksi. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Nastavna obrada književnog dela (pojam, nivoi obrade), metodičke radnje u proučavanju književnog teksta, motivisanje učenika, čitanje, vrste čitanja, istraživački zadaci i projekti, lokalizovanje teksta, tumačenje nepoznatih reči i izraza, plan rada na tekstu, proučavanje vrednosnih činilaca teksta, interpretacija, integracioni činioci u tumačenju književnog dela. Interpretativno-analitički sistem u nastavi, principi korelacije i integracije i povezivanja u nastavne sisteme. Književno delo u središtu nastavnog procesa, rad na tekstu, stvaranje problemskih situacija i vođenje ka samostalnom rešavanju problema. Afirmacija individualne inicijative. Različiti metodološki pristupi u zavisnosti od književne vrste, književnoistorijskog perioda i poetičkih odlika književnog dela. Podsticanje kreativnosti, razvijanje čitalačkih i analitičkih kompetencija, negovanje estetskog senzibiliteta. Sistematski i kontinuiran rad u nastavi pismenosti. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Samostalni istraživački rad: Osmišljavanje interpretativno-analitičkih modela u skladu sa naučnim zahtevima. Uočavanje razlika u metodičkom pristupu na različitim nivoima nastave. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja (monološka, dijaloška i tekst-metoda);vežbe (dijaloška i tekst-metoda) konsultacije | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 0 | |
| Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 70 | |
| Projekti | 0 | |||
| Kolokvijumi | 0 | |||
| Seminari | 30 | |||

