15ФЛФЛ027 - Онтологија 2
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Онтологија 2 | |||
| Акроним | 15ФЛФЛ027 | |||
| Студијски програм | Филозофија | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са метафизиком као средишњим филозофским становиштем у историјском развоју филозофије. Повезивање онтолошких појмова и проблема са темељима човековог сазнања, његове праксе и стваралаштва. Стицање знања о средишњим онтолошким концепцијама. Увид у проблем филозофског позиционирања онтологије као средишње филозофске дисциплине. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Стицање свеобухватног знања о историјском развоју средишњих филозофских појмова. Оријентисање у погледу основних становишта која су довођена у везу са идејом прве филозофије. Стицање претпоставки за конкретну примену средишњих појмова онтолошке традиције у контексту савременог света. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Кантова критичка ревизија онтологије. Фихтевово сједињавање онтологије са практичком филозофијом. Шелингова концепција онтологије и филозофиј а природе. Хегелово утемељење онтологије као науке логике. Постхегеловско оспоравање онтологије. Ничеова онтологија. Феноменолошка онтологија. Фундаментална онтологија. Савремене ревизије онтологије. Етика као прва филозофија. Могућности савремене трансформације онтологије. | |||
| Садржај практичне наставе | Рад на изради семинарског рада. Практична примена филозофских сазнања са подручја темељног онтолошког вокабулара у његовом сучељавању са актуелним филозофским проблемима | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Lekcije. Dijalog na zadatu temu. Praktična demonstracija tekstualne analize. Istraživački rad. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 60 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||

