15FLFL027 - Ontologija 2
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Ontologija 2 | |||
| Akronim | 15FLFL027 | |||
| Studijski program | Filozofija | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa metafizikom kao središnjim filozofskim stanovištem u istorijskom razvoju filozofije. Povezivanje ontoloških pojmova i problema sa temeljima čovekovog saznanja, njegove prakse i stvaralaštva. Sticanje znanja o središnjim ontološkim koncepcijama. Uvid u problem filozofskog pozicioniranja ontologije kao središnje filozofske discipline. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Sticanje sveobuhvatnog znanja o istorijskom razvoju središnjih filozofskih pojmova. Orijentisanje u pogledu osnovnih stanovišta koja su dovođena u vezu sa idejom prve filozofije. Sticanje pretpostavki za konkretnu primenu središnjih pojmova ontološke tradicije u kontekstu savremenog sveta. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Kantova kritička revizija ontologije. Fihtevovo sjedinjavanje ontologije sa praktičkom filozofijom. Šelingova koncepcija ontologije i filozofij a prirode. Hegelovo utemeljenje ontologije kao nauke logike. Posthegelovsko osporavanje ontologije. Ničeova ontologija. Fenomenološka ontologija. Fundamentalna ontologija. Savremene revizije ontologije. Etika kao prva filozofija. Mogućnosti savremene transformacije ontologije. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Rad na izradi seminarskog rada. Praktična primena filozofskih saznanja sa područja temeljnog ontološkog vokabulara u njegovom sučeljavanju sa aktuelnim filozofskim problemima | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Lekcije. Dijalog na zadatu temu. Praktična demonstracija tekstualne analize. Istraživački rad. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 60 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 20 | |||

