15ЗУЗУ037 - Јавни говор и наступ
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Јавни говор и наступ | |||
| Акроним | 15ЗУЗУ037 | |||
| Студијски програм | Журналистика | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Положен предмет Дикција | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање с елементима јавног говора и наступа, с принципима припреме и организације јавног говора и с техникама припреме говорника. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Оспосoбљеност за самостални професионални јавни наступ и говор на различите теме; способност критичке анализе јавног говора и наступа. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | 1. Циљеви и задаци јавног говора. 2. Избор теме и прикупљање материјала. 3. Стратегије јавног говора и наступа. 4. Етичност говорника. 5. Структура излагања 5.1. Увод. 5.2. Аргументација. 5.3. Главне ставке излагања. 5.4. Закључак. 5.5. План излагања. 5.6. Временско структурирање. 6. Белешке и слајдови презентације. 7. Интонација, гласност, паузе и темпо у јавном говору. 8. Невербална комуникација. 8.1. Мимика. 8.2. Гест. Трема. 9. Припрема за јавни наступ. 10. Анализа публике. 10.1 Ставови и уверења публике. 10.2. Прилагођавање публици. 11. Јавни говор и наступ у специјалним ситуацијама. 11.1. Говор за медије. 11.2. Прилагођавање простору. 12. Значај и утицај јавног говора у савременом друштву. | |||
| Садржај практичне наставе | Решавање програмских задатака који прате програм теоријске наставе. Анализа познатих јавних говора. Увежбавање јавног наступа. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Монолошка и дијалошка метода. Метода демонстрације (аудитивни и мултимедијални прилози). Учење путем решавања проблема. Метода увежбавања. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 5 | Усмени испит | 40 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 35 | |||

