15СРД71 - Социјално предузетништво
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Социјално предузетништво | |||
| Акроним | 15СРД71 | |||
| Студијски програм | Социјални рад | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета јесте да се студенти – будући социјални радници упознају са теоријским сазнањаима и практичним искуствима у решавању социјалних проблема применом предузетничких принципа. Студентима ће се систематично и уз помоћ искуствених примера указати на могућност решавања социјалних проблема путем индивидуалне иницијативе или путем удруживања (у посебне облике организација: кооперативе/задруге, различита удружења грађана и сл.) и уз употребу особених модела пословања (један од тих модела је социјално предузеће). | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти треба да умеју: • Да дефинишу основне појмове у вези са предузетништвом. • Да примене теоријска сазнања из области предузетништва на решавање социјалних проблема. • Да се предузетнички понашају у решавању социјалних проблема. • Да помажу клијентима (корисницима помоћи центара за социјални рад) да делују у правцу самоорганизовања (уз помоћ надлежних државних институција) као посебном облику самопомоћи. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Предузетништво – појам и облици; Појам и обухват социјалног предузетништва; Карактеристике процеса запошљавања и тржишта рада (активна политика запошљавања); Јавни радови у социјалним и хуманитарним делатностима; Појам облици и карактеристике социјалног предузећa; Типологија социјалних предузећа; Значај социјалних предузећа; Карактеристике социјалног предузетништва у свету (компаративна анализа); Карактеристике социјалног предузетништва у Србији. | |||
| Садржај практичне наставе | Примери из праксе везани за основне концепте који ће бити обрађивани на теоријској настави. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, интерактивна настава, групна дискусија. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||

