15СЈСЈ056 - Узајамне везе српске и мађарске књижевности
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Узајамне везе српске и мађарске књижевности | |||
| Акроним | 15СЈСЈ056 | |||
| Студијски програм | Српска филологија у контакту са словачком/мађарском филологијом | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање српско-мађарских књижевних и културалних контаката од средњег века до периода данашњице | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Препознавање заједничких ознака и разлика српске и мађарске културе и књижевности. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Увод у методе савремене компаратистике (културолошки приступ, појам традиције, регије, страног контекст)). Разлике и сличности између средњовековне српске културе и културе Мађарске краљевине. Култура Срба на прагу новог доба. Мађарске књижевне и историјске личности у јужнословенској епској традицији. Одлике српског и мађарског просветитељства. Десетерац у поезији мађарских романтичара. Мађарска приповетка са краја 19. века у контексту српске привоветке истог периода. Српски и мађарски модернизам. Стереотипи о Балкану у делима модерних мађарских писаца. Јужнословенски културални простор у виђењу мађарских аутора у Војводини. Данило Киш и мађарски песници. Мађарска рецепција српске постмодерне прозе. | |||
| Садржај практичне наставе | Читају се и упоређују одломци српске и мађарске стручне литературе, интерпретирају се епске песме о Угричићима, песме мађарских романтичара написаних у ткз. српском маниру, препеви-адаптације Јована Јовановића Змаја, београдски путопис Дежеа Костолањија, одломци аутобиографије Ота Толнаија Песник ос свињске масти, анализирају се мађарски интертекстови у прозним делима Данила Киша и његово схватање Средње Европе, као и мађарска рецепција романа Милорада Павића: Хазарски речник. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | монолошко-дијалошка метода, интерпретативна и интерактивна метода, дискусија на вежбама. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
| Пројекти | 20 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

