15СЈСЈ001 - Увод у лингвистику 1:Темељи језика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Увод у лингвистику 1:Темељи језика | |||
| Акроним | 15СЈСЈ001 | |||
| Студијски програм | Српска филологија у контакту са словачком/мађарском филологијом | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Статус студента уписаног на прву годину студијског програма Српска филологија: Српски језик и књижевност. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Овладавање основним знањима о језику уопште. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент влада основним знањима о устројству и функцијама језика уопште. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Језик и сродне појаве: 1. Језик, 2. Језик као семиолошка појава, 3. Комуникација, 4. Друге функције језика, 5. Друга комуникацијска средства, 6. Говорени и писани језик – писма, 7. Језик, култура и друштво, 8. Граматика друштвеног статуса, 9. Раслојавање језика, 10. Језичка политика, планирање језика и стандардни језик, 11. Језик и мишљење, 12. Усвајање језика и говорни поремећаји, 13. Постанак језика, 14. Развитак језика, 15. Класификације језика. | |||
| Садржај практичне наставе | Увид у одабрану најважнију литературу и њено тумачење. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 0 | |||
| Методе извођења наставе | Mетода усменог излагања; метода разговора (дијалошка метода); метода демонстрације (показивања) | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||

