15СД9 - Социологија предузетништва
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Социологија предузетништва | |||
| Акроним | 15СД9 | |||
| Студијски програм | Социологија | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | докторске академске студије трећег степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 10.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Поседовање основних општесоциолошких и знања из Социологије рада. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Да докторанди овладају теоријским знањима и методолошким поступцима, како би могли да критички мисле и да самостално проучавају структуралне и развојне проблеме модерних друштава који утичу на предузетничко пословање, као и на последице таквог начина рада на развој “њудских ресурса” и уопште људских умећа, и на човеково самообликовање посредством рада. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Оспособљеност докторанада за разумевање модерног предузетничког пословања и за његово целовито, социолошко, критичко истраживање и пропитивање. Та оспособљеност ће се изражавати: у способности да се прате постојећа достигнућа и да се развијају нове теоријско-методолошке могућности социоилошког проучавања предузетнишзва; у експертској изузетности повезивања социолошке теоријско-методолошке визије са властитим истраживачким налазима и са достигнућимна посебних наука; у развоју властитих умећа и вештина у сфери промовисања предузетништва у друштву, уз употребу одговарајућих информационо-комуникационих технологија; у сазнајном освешћавању предузетничког пословања и изградњи пословне етике; у професионалном комуницирању у домаћим и међународним оквирима и у доприносу развоју професионалне етике. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Социолошка истраживања предузетништва и, с њим у вези, менаџмента и маркетинга; модернизација рада, техничкотехноилошки развој и (само)обликовање човека посредством “игре интереса” на тржишту рада; предузетничко пословање и друштвеноекономска моћ; утицај новолибералне идеологије на трансформацију организација рада; постсоцијалистичка (својинска) трансформација рада и глобализацијски утицаји; културне детерминанте предузетничког пословања и вредновање рада; специфично посредовање етно-националних особености у сфери предузетничких активности; родне особености предузетништва; предузетништво, “људски ресурси” и социокултурни капитал; социолошки погледи на будућност рада. | |||
| Садржај практичне наставе | Критичка анализа истраживања предузетништва у социологији и у посебним научним дисциплинама; анализа доприноса појединих социолога истраживању и објашњењу предузетништва; презентација методолошких замисли и поступака у социолошком приступу предузетништву и изградњи пословне етике. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 6 | 4 | |||
| Методе извођења наставе | Интерактивна предавања, расправе, теоријска елаборација и презентација емпиријске грађе, консултативни дијалог. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
| Пројекти | 10 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||

