15СЦСЦ052 - Социологија слободног времена и спорта
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Социологија слободног времена и спорта | |||
| Акроним | 15СЦСЦ052 | |||
| Студијски програм | Социологија | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета социологије слободног времена и спорта састоји се у упознавању студената са најважнијим достигнућима социолошке науке на овим подручјима. Стечена знања треба да им омогуће боље разумевање проблема човека у савременој цивилизацији доколице, спорта и «индустрије» слободног времена. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Сврха предмета је и да се укаже на скривене, али суштинске везе и односе између спортских феномена и дубљих антрополошко-социолошких структура које их детерминишу, што омогућује њихово објективније сагледавање и боље разумевање. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Предмет социологије слободног времена: суштински проблеми социологије слободног времена; теорије компензације и социологије слободног времена; разлика између слободног времена и доколице (етимологија термина доколице, разне дефиниције доколице); хоби, слободно време, игра и спорт; слободно време и образовање; масовна култура и слободно време; масовни медији и слободно време; идолатрија и слободно време; потрошња и слободно време; забава и слободно време; спорт и слободно време; слободно време и туризам; друштвене функције слободног времена и спорта; негативни облици слободног времена код омладине; обрасци преступничког понашања омладине у слободном времену; животни стандард, квалитет живота и слободно време; будућност слободног времена. Социо-културно окружење и спорт. Савремени начин живота и спорт. Друштвена стратификација и спорт. Друштвене функције и спорт (манифестне и латентне функције). Локална заједница и спорт. Национална култура, национални карактер и спорт. Дух поднебља и спорт. Организациона клима, организационе стратегије и спорт. Спорт као друштвена институција, друштвена моћ и спорт, друштвена покретљивост и спорт, феномен спортске публике, управљање спортском публиком, могућност хуманизације спорта. | |||
| Садржај практичне наставе | - | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | предавања, семинари, дискусије, консултације. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||

