15СЦСЦ044 - Социологија знања
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Социологија знања | |||
| Акроним | 15СЦСЦ044 | |||
| Студијски програм | Социологија | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са најважнијим приступима и проблемима у изучавању друштвене условљености људског знања, са основним категоријама социологије знања, њеним стањем и перспективама. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Основни исход предмета је стицање знања и увида у историјске и друштвене услове настанка и развоја социологије знања као посебног подручја проучавања. Студенти ће усвојити темељна знања о претпоставкама друштвене условљености људског знања, односно, знања као друштвено условљеног феномена | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Настанак и развој социологије знања. Предсоциолошка схватања о друштвеној условљености људског знања. Развој социологије знања у Немачкој. Утицаји класичне немачке филозофије. Хегел и Маркс. Постматксистичка социологија знања. Карл Манхајми заснивање дисциплинарног подручја социологије знања. Социологија знања у Француској: диркемовска школа. Развој социологије знања у Сједињеним Државама: утицаји феноменолошких оријентација. Перспективе савремене социологије знања. | |||
| Садржај практичне наставе | Часови вежби обухватају проучавање основне и шире литературе, односно проблемских студија и текстова из областисоциологије знања. Рад на вежбама подразумева и активно укључивање студената у наставу кроз самосталне и групне интерпретације и дискусије унапред припремљених текстова за сваку проблемску област/недељу студија. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Predavanja, diskusije, seminari. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 30 | |
| Практична настава | 5 | Усмени испит | 10 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | 20 | |||

