15СЦСЦ028 - Социологија рада
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Социологија рада | |||
| Акроним | 15СЦСЦ028 | |||
| Студијски програм | Социологија | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Основна знања из Увода у социологију и из Социолошких теорија. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета/курса је да омогући студентима да стекну основна знања из једног од најразвијенијих подручја социологије, који се односи на сферу рада, у којој се прожимају сви битни људски, друштвени, културни и технички проблеми човечанства. У том погледу, ова социолошка дисциплина има циљ да оснажи, како сазнајну, тако и професионално-практичну страну будућих стручњака (социолога). | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Оспособљеност за истраживање разних аспеката процеса рада, његовог организовања, менаџерског усмеравања и маркентишког посредовања. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Настанак, конституисање и развој социологије рада; основни појмови, теоријско-методолошке оријентације и приступи проучавању рада; рад као умеће; идентитет рада и његови историјски облици (рад и време); особености рада у контексту културе, науке и образовања; промене у садржају савременог рада (од прединдустријског/сељачког, преко индустријског до услужног рада); улога својинских односа и технологије (техничкотех-нолошког стваралаштва) у обликовању процеса рада; професионализација и феминизација рада; промене у организовању рада и могућности предузетничке мобилизације “људских ресурса“; глобализацијска транзиција и главни трендови у сфери рада. | |||
| Садржај практичне наставе | Самостална припрема и излагање студената одговарајућих теоријских проблема и презентација искуствених налаза о разним аспектима сфере рада (улоге технологије, организационих промена и актера рада на тржишту и у друштву - посебно српском), уз критичку анализу главних трендова у условима глобализацијске транзиције. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Интерактивна настава, расправа, презентација теоријских објашњења и истраживачких резултата, консултативни дијалог, менторско вођење студената приликом њихове израде семинарских радова. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | 20 | |||

