15МКМК063 - Когнитивна теорија метафоре
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Когнитивна теорија метафоре | |||
| Акроним | 15МКМК063 | |||
| Студијски програм | Мађарски језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | – | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање основних појмова теорије когнитивне метафоре, коришћење стеченог знања у анализи и обради текстова. Успоставлјане везе између стратегија функционисања метафоричког изражавања у разним областима употребе језика, у разним текстуалним жанровима и језичким слојевима. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће бити способни да упознају функционисање когнитивне метафоре у свакодневном и научном језику и у језику поезије. Тај интердисциплинарни приступ проблематици метафоре, успоставлјане везе између стратегија функционисања метафоричког изражавања у разним областима употребе језика доводи до препознавања чињенице да је језик један комплексан али јединствен универзум. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Когнитивна теорија и когнитивна граматика. Појам когнитивне метафоре. Когнитивне метафоре и језичка слика света.Когнитивне метафоре у свакодневном и научном језику и у језику поезије. Процес метафоризације. Когнитивна и граматичка реализација метафоре. Стилске фигуре везане уз метафоре. Когитивна метафора и публицистика. Улога метафоре у сленгу. Когнитивне метафоре и рекламе. Превођење и когнитина метафора. | |||
| Садржај практичне наставе | Испитивање концептуализације метафора у свакодневном језику, у језику штампе и књижевних дела. Прикупљање метафоричких израза у различитим тематским областима, састављање упитника и анализа резултата. Израда презентација. Самостално истраживање. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Обрада теоријских наставних јединица путем предавања, самостални рад студената, решавање задатака практичног карактера. Настава се изводи и у групама, уз активно учешће студената у процесу учењa. У процесу излагања градива користе се презентације и мултимедијални материјали | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 30 | |
| Практична настава | Усмени испит | 20 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | 20 | |||

