15МКМК020 - Часописна култура и уређивање публикација
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Часописна култура и уређивање публикација | |||
| Акроним | 15МКМК020 | |||
| Студијски програм | Мађарски језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Изучавање теорије медија и праксе израде часописа. Истраживање историје мађарске часописне културе са нарочитим освртом на часописе у Војводини. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти се оспособљавају за изражавање критичког мишљења о савременој књижевности и за обављање послова (лектура, коректура) у обради текстова и у изради штампаних дела. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Карактеристике и врсте часописа. Процес настанка мађарске часописне културе. Модерни часопис: „Њугат“. Најзначајнији уредници. Значај часописа „Каланђа“ у стварању мађарске књижевности у Војводини. Историја часописа „Хид“. Историја часописа „Уј Симпозион“. Критика као најважнији жанр у стварању књижевног канона. Критика и мањинска књижевност. Израда часописа од стварања текста до објављивања. | |||
| Садржај практичне наставе | Основе лекторисања. Лекторисање књижевног текста. Коректура. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 0 | |||
| Методе извођења наставе | Фронтална, комбиновање фронталног и индивидуалног рада, самостални рад студената, дискусија. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

