15МКМК015 - Фонетика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Фонетика | |||
| Акроним | 15МКМК015 | |||
| Студијски програм | Мађарски језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Нема. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање научно утврђених чињеница о фонетици, о природи и врсти гласова, о својствима гласова. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће бити оспособљени да познавају и да препознају гласове који се употребљавају у говору на ађарском језику. Они ће моћи да примењивају своје знање о гласовима приликом студија из осталих езичких дисциплина. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Предмет и историјат фонетских истраживања. Подела савремене фонетике. Формирање гласова. Органи за формирање гласова. Врсте гласова према артикулацији. Систем сугласника у мађарском језику. Самогласници у мађарском језику. Коартикулација. Транскрипција и транслитерација. Прозодијске карактеристике говора. Чуло и орган слуха. Перцепција гласова. Методе и средства истраживања говора. | |||
| Садржај практичне наставе | Анализа текстова у погледу употребљених гласова, вежбање препознавања карактеристике гласова. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Презентација научних чињеница, приказивање језичких примера, дискусија о теоријским питањима и могућностима примене, вршење аналитичких вежби | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 15 | Усмени испит | 70 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

