15КМ005 - Упоредно проучавање јужнословенских књижевности
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Упоредно проучавање јужнословенских књижевности | |||
| Акроним | 15КМ005 | |||
| Студијски програм | Компаративна књижевност са теоријом књижевности | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије другог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | / | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са процесима развоја јужнословенских књижевности од 19. века до данас. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Познавање сличности и разлика у развоју јужнословенских књижевности и осопособљеност студената за самосталне компаративне анализе. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Јужнословенски интеркултурни и књижевни контекст. Проблеми, задаци и циљеви проучавања јужнословенске књижевности. Посебности романтизма, реализма, модерне, авангардне, књижевности после Другог светског рата и постмодерне књижевности у јужнословенским оквирима. Одабрани примери за упоредну анализу (Ф. Прешерн-И. Мажуранић-П.П. Његош, М. Црњански-М.Крлежа, Б.Пекић-В.Зупан, Г. Трибусон-В. Урошевић, Д. Угрешић-Д. Албахари). | |||
| Садржај практичне наставе | У компaративном контексту се анализирају књижевна дела позната из предмета на којима се обрађују српска, хрватска, словеначка и македонска књижевност као и дела босанско-херцеговачке и бугарске књижевности. Борислав Пекић, Године које су појели скакавци, Витомил Зупан, Левитан, Алеко Константинов, Баја Гањо, избор из антологија македонске, бугарске, словеначке и босанско-херцеговачке књижевности. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања (монолошка, дијалошка метода, текст-метода); вежбе (дијалошка, текст-метода); консултације. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 70 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

