15ДФК33 - Павић
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Павић | |||
| Акроним | 15ДФК33 | |||
| Студијски програм | Језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | докторске академске студије трећег степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 10.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Усвојена предзнања о историји српске књижевности, стечена у оквиру обавезних или изборних предмета на основним и/или дипломским академским студијама. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Овладавање знањима о кључним поетичким и стилским одликама стваралаштва Милорада Павића. Дијахронијско и синхронијско проучавање његових репрезентативних остварења, на основу чега би требало да се стекне релевантан увид у примарна тематска и жанровска обележја ауторовог богатог опуса. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Овладавање знањима о кључним поетичким и стилским одликама стваралаштва Милорада Павића. Дијахронијско и синхронијско проучавање његових репрезентативних остварења, на основу чега би требало да се стекне релевантан увид у примарна тематска и жанровска обележја ауторовог богатог опуса. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | : Теоријска настава - 1. Историја књижевности као синтеза и као грађа: а) Језичко памћење и мреже интертекста: од Пушкина до В.Илића. Венцловић и „Бразде“. б) Барок као лавиринт, огледало и симбол. в) Класицизам и предромантизам: европски контекст српске књижевности и културе. 2. Поетски и приповедачки дискурс: а) Византијски цивилизацијски као тема и као надахнуће. б) Фантастика као (литерарна) судбина. в) Трансжанровска и међужанровска текстуалност као слутња постомодернизма. 3. Романи: а) Од нових (интерактивних) форми до хипертекста. б) Ars combinatoria-Ars semiosis. в) „Роман као држава“: Роман као Велики Код. | |||
| Садржај практичне наставе | Студијско-истраживачки рад на делима Милорада Павића: Палимпсести: песме, Војислав Илић и европско песништво, Историја, сталеж и стил: језичко памћење и песнички облик, Рађање нове српске књижевности: историја српске књижевности барока, класицизма и предромантизма , Антологија српске прозе постмодерног доба (приредио Александар Јерков); Нова (постмодерна) српска фантастика (приредио Сава Дамјанов). Роман као држава и други огледи (Београд, 2005), Сабрана дела Милорада Павића у 10 књига (Београд, 1996). | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 5 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Дијалошка, консултативна, интерактивна, мултимедијална | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
| Пројекти | 70 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

