15RNRN040 - Obrazovanje za inkluziju
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Obrazovanje za inkluziju | |||
| Akronim | 15RNRN040 | |||
| Studijski program | Rusinski jezik i književnost | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje bazičnog korpusa znanja o protivrečnostima i perspektivama obrazovanja u globalnom društvu, usvajanje pedagoške koncepcije inkluzivnog obrazovanja i razumevanje specifičnosti inkluzivne nastave. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Ovladanost osnovnim znanjima iz oblasti inkluzivnog obrazovanja, senzibilizacija za probleme učenika sa posebnim potrebama i refleksivno-stvaralački pristup inkluzivnoj obrazovnoj praksi. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Protivrečnosti i perspektive obrazovanja u globalnom društvu. Različitost i obrazovanje za sve. Obrazovanje u različitosti i za različitost. Pojam inkluzivnog obrazovanja. Istraživanja individualnih razlika i različiti pristupi razlikama. Rasne, rodne, etničke, kulturne, kognitivne, efektivne, konativne, motivacione i druge razlike među učenicima. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Odeljenje: homogeno, heterogeno. Savremeno shvatanje odeljenja kao grupe po svemu nejednakih učenika. Pedagoški odgovor na pluralizam razlika u nastavi: Inkluzivna nastava. Principi i uslovi inkluzivne nastave. Učenici sa teškoćama i problemima u razvoju. Daroviti učenici. Specifičnosti i inovativne forme obrazovanja darovitih. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | metoda razgovora; metoda usmenog izlaganja; metoda praktičnog rada | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
| Projekti | 30 | |||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||

