15PGPG023 - Andragogija 1

Specifikacija predmeta
Naziv Andragogija 1
Akronim 15PGPG023
Studijski program Pedagogija
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljnost drugim predmetima - Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa filozofskim, sociološkim i psihološkim specifičnostima i određenjima procesa učenja odraslih i razvoj njihovih kompetencija neophodnih za kreiranje koncepcija, planiranje, organizovanje i evaluiranje formalnog ili neformalnog procesa učenja, razvoja i usavršavanja odraslih sa kojima rade i sarađuju u različitim institucionalnim i vaninstitucionalnim obrazovno-kulturnim institucijama.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student će moći da definiše i opiše proces učenja odraslih. Moći će da identifikuje stilove učenja odraslih i da organizuje obrazovni proces odraslih. Student će moći da testira i proverava stečena znanja kod odraslih, kao i da kreira programe formalnog i neformalnog procesa učenja, razvoja i usavršavanja odraslih sa kojima pedagozi rade u vaspitno-obrazovnim institucijama.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Psihološke osnove učenja i obrazovanja odraslih; Pristupi razvoju odraslih; Grupna dinamika i učenje odraslih; Bihejvioristički pristup obrazovanju odraslih; Koncepti samorazvoja i samoobrazovanja odraslih; Psihoanalitički pristupi obrazovanju odraslih; Saznajno-razvojni pristupi obrazovanju odraslih; Stilovi učenja i obrazovanje odraslih; Razvoj kritičke svesti kod odraslih;Uzrasni stupnjevi i faze u životu odraslih; Emotivno-motivacione osobine odraslih; Socijalne osobine odraslih; Karakteristike ličnosti i stavovi odraslih prema obrazovanju; Teorije zrelosti ličnosti: biološke, psihološke, socio-antropološke; Životna situacija odraslih i njen uticaj na uspeh u procesu učenja. Savremeni sistemi obrazovanja odraslih u svetu i u Evropi.
    Sadržaj praktične nastave Analiza i diskusija sadržaja pojmova vezanih za učenje i obrazovanje odraslih (dalje obrazovanje, kontinuirano obrazovanje, permanentno obrazovanje, samoobrazovanje, samorazvoj i sl.); Operacionalizacija ciljeva i zadataka obrazovanja odraslih; Komparativna analiza ciljeva obrazovanja odraslih u Evropskim obrazovnim sistemima.
    Literatura
    1. Oljača, M. (1997). Andragogija. Novi Sad: Filozofski fakultet. Kulić, R. i Despotović, M. (2005). Uvod u andragogiju. Beograd: Svet knjige. Ivanuš Grmek, M. (2016). Značenje evaluacije u obrazovanju odraslih, 121-132. Zbornik radova znanstveno-stručnog kolokvija "Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj". Split: Filozofski fakultet. Rajić, V. (2013). Vrednovanje obrazovnih/odgojnih postignuća u obrazovanju odraslih. Andragoški glasnik, 2 (17), 117-124.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Monološka metoda, dijaloška metoda, metoda čitanja i rada na tekstu, metoda pisanih radova.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 5 Pismeni ispit 60
    Praktična nastava 20 Usmeni ispit
    Projekti 15
    Kolokvijumi
    Seminari
    Vrh strane