15СРКС014 - Савремена методологија и употреба техничких средстава у настави српског као страног језика

Спецификација предмета
НазивСавремена методологија и употреба техничких средстава у настави српског као страног језика
Акроним15СРКС014
Студијски програмСрпска филологија: Српски као страни језик
Модул
Тип студијамастер академске студије другог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаРазвијање свести о томе како технологија може помоћи учењу и подучавању; истраживање веза између технологије и актуелних идеја о учењу и подучавању; увежбавање процене, прилагођавања и осмишљавања наставног материјала побољшаног технологијом.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти који успешно заврше овај курс моћи ће да: покажу опсежну теоријску и концептуалну основу и одговарајуће вештине у области информационих технологија; покажу умешност у истраживању нових идеја, стратегија и посебних алата за интеграцију информационих технологија у наставни план и програм; формирају и примене одговарајуће методе за подучавање посебних група ученика; створе свест о потребама различитих типова ученика и разумеју како да на њих одговоре кроз употребу технологије; упоређују и контрастирају алтернативне приступе са употребом информационих технологија у настави.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеТехнологија као наставно средство. Историјски преглед развоја едукационе технологије: Скинерова програмирана настава, CBT/CBL, CMC. Теоријски правци у основи едукационе технологије: бихевиоризам, когнитивизам, конструктивизам. Педагошке основе употребе интерактивних белих табли (паметних табли), лаптопова, PowerPoint софтвера и остале специјализоване технике. Интеграција комуникационих технологија у наставу (имејл, sms, инстант месиџинг, VOIP, ћаскаонице и сл.) и њихове педагошко-психолошке основе. Појам и реализација виртуелне учионице. Будућност примене друштвених мрежа у настави. Етичка и правна питања везана за употребу информационих и едукационих технологија.
    Садржај практичне наставеДемонстрације технологија, дискусије, радионице, рад у групама и практични задаци. Сваки час садржаће јаку педагошку компоненту уз нагласак на практичној примени наученог садржаја. Од студената се очекује да активно учествују у настави и деле своја свакодневна искуства у употреби разних технологија. Студенти ће бити подстицани да током семестра дају свој допринос групном блогу на теме које се односе на овај модул.
    Литература
    1. 1. Crystal, D. (2001/6). Language and the internet. Cambridge: Cambridge University Press.
    2. Levy, M. (1997). Computer-assisted language learning: Context and conceptualisation. Oxford: Oxford University Press.
    3. Vladisavljević, G. (2017). CALL: Povećanje autonomije u učenju kroz primenu Webquesta. Komunikacija i kultura online, 6 (6), 147-160.
    4. Glušac, D. (2012). Elektronsko učenje. Zrenjanin: Univerzitet u Novom Sadu, Tehnički fakultet „Mihajlo Pupin“.
    5. Virtuelna interakcija i kolaboracija u nastavi engleskog jezika i književnosti. Tematski zbornik radova (prir. Biljana Radić-Bojanić). Novi Sad: Filozofski fakultet, 2012.
    6. Thomas, M. & Cutrim Schmid, E. (2010). Interactive whiteboards for education: theory, research and practice. Hershey, PA: Information Science Reference.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеМонолошка, дијалошка, демонстративна, методе проблемске наставе, истраживачке методе.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава10Усмени испит60
    Пројекти20
    Колоквијуми
    Семинари
    Врх стране