15ЕМ031 - Културолошка лингвистика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Културолошка лингвистика | |||
| Акроним | 15ЕМ031 | |||
| Студијски програм | Енглески језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије другог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Прагматика | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са теоријским приступима и емпиријским истраживањима везаним за однос језика, ширег ванјезичког контекста и начина на који спрега језичких и ванјезичких елемената утиче на употребу језика и стварање значења у оквиру примењене когнитивне лингвистике, културолошке лингвистике и етнопрагматике. Поред тога, циљ је да се кроз практични приступ и конкретну анализу засновану на емпиријским истраживањима језика студенти оспособе да критички процењују адекватност постојећих теоријских модела као теоријских оквира за сопствена самостална истраживања. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Усвајање релевантних појмова и теоријских модела из области културолошке лингвистике и примењене когнитивне лингвистике, као и развијање способности критичког промишљања теоријских модела и функционалне примене усвојеног знања у пракси и даљем самосталном истраживачком раду; осмишљавање истраживања мањег обима, постављање хипотезе и истраживачких питања, одабир одговарајућег теоријског оквира и анализа. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | проучавање језика и културе (историјски преглед); језичка релативност и когнитивна лингвистика; језик и културни модели; језик и културна концептуализација; универзално и специфично; заједничке културно условљене и новостворене концептуализације и њихов утицај на употребу језика; етнопрагматика и културолошки скрипти; контекст као динамички конструкт; језички и ванјезички елементи и њихов утицај на употребу језика; различити параметри као елементи ванјезичког значења (простор, време, род, друштвена класа, етничке групе) и њихов утицај на дискурс и стварање одговарајућег значења; прототипи; стереотипи; истакнуто значење; народна концептуализација као основа културних модела; | |||
| Садржај практичне наставе | практична примена теоријских појмова и модела на конкретне анализе различитих врста дискурса; критичка анализа студија мањег и већег обима; анализа предлога тема за самостално истраживање. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, практична примена теорије у конкретним задацима, дискусије, презентације и анализе студентских пројеката | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 30 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | 30 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 30 | |||

