15ДФЈ25 - Примењена когнитивна лингвистика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Примењена когнитивна лингвистика | |||
| Акроним | 15ДФЈ25 | |||
| Студијски програм | Језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | докторске академске студије трећег степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 10.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | знање енглеског језика на нивоу Б2 | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са основним појмовима, начелима и питањима примењене когнитивне лингвистике. Развијање компетенција неопходних за самосталан истраживачки рад на пољу примењене когнитивне лингвистике. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти поседују теоријска, научна и методолошка знања из области примењене когнитивне лингвистике и способни су за самостални истраживачки рад у овом пољу. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Основни појмови, принципи и поставке когнитивне лингвистике. Комуникативна и метафоричка компетенција у матерњем и страном језику. Когнитивни процеси у усвајању и учењу страног језика. Улога знања о свету и енциклопедијског знања у усвајању и учењу страног језика. Појмовна метафора и усвајање вокабулара и граматике. Појмовна метонимија и њена контекстуална условљеност. Улога метонимије у кохезији дискурса на страном језику. Стратегије за развијање метафоричке компетенције у страном језику. Адаптација и израда наставног материјала по принципима примењене когнитивне лингвистике. | |||
| Садржај практичне наставе | Методологија когнитивнолингвистичких и примењено-когнитивнолингвистичких истраживања. Етичност у истраживању. Квантитативно и квалитативно истраживање. Кодирање података. Обрада и тумачење података. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 5 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Вербално-текстуална, илустративна, аналитичка, истраживачка метода. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 50 | ||
| Практична настава | 20 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 30 | |||

