15SRD2 - Uvod u sociologiju
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Uvod u sociologiju | |||
| Akronim | 15SRD2 | |||
| Studijski program | Socijalni rad | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Usvajanje osnovnih saznanja o društvu, koja obuhvataju pojmovnu, predmetnu, teorijsku i metodološku utemeljenost sociologije, s jedne, i razumevanje potreba tih društava da se njena saznanja “unose” u društvenu svakodnevnicu (profesionalizacija), s druge strane. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti treba da umeju: • da definišu osnovne sociološke pojmove • da primene teorijska znanja iz oblasti uvoda u sociologiju u procesu identifikacije socijalnih problema • da koncipiraju okvir za analizu socijalnih problema u širem i užem društvenom kontekstu • da se kritičke odnose prema iskustvima i teorijama o socijalnim problemima, što je osnova za njihovo dalje (samo)obrazovanje u oblasti socijalnog rada | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Kurs obuhvata uvodne sociološke sadržaje, koji trebaju da osposobe studente za racionalno (kritičko) razumevanje društvenih zakonitosti i mogućnosti čoveka da utiče na širenje granica slobode. Nastava kursa obuhvata sledeće tematske oblasti: 1. pristup sociologiji, kao nauci i kao profesiji; 2. različite perspektive u sociologiji i osobenosti sociološkog saznanja (predmetna, metodološka i pojmovno-teorijska određenost sociologije); 3. način proizvodnje društvenog života (ličnost i društvo) i osnovni problemi sociologije (struktura i razvoj društva); 4. kulturne vrednosti i društvo i 5. osobenosti savremenih društava i mogućnosti sociologije u njihovom razumevanju. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Studiozna analiza pojedinih aspekata problema koji se sadrže u teorijskoj nastavi, rasprava o različitim pogledima na te probleme i na način njihovog definisanja i objašnjenja, prezentacija pročitane literature i njeno (seminarsko) predstavljanje, upoznavanje sa karakterističnom sociološkom literaturom, pružanje uputstava za lakše savladavanje sociološke građe. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, rasprava, dijalog, prezentacija sociološke literature, mentorsko davanje uputstava za samostalno studiranje pojedinih sadržinskih jedinica, samostalno izlaganje pročitane literature. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 50 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | 20 | |||

