15SLSL058 - Obrazovanje za inkluziju

Specifikacija predmeta
Naziv Obrazovanje za inkluziju
Akronim 15SLSL058
Studijski program Slovački jezik i književnost
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima - Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Sticanje bazičnog korpusa znanja o protivrečnostima i perspektivama obrazovanja u globalnom društvu, usvajanje pedagoške koncepcije inkluzivnog obrazovanja i razumevanje specifičnosti inkluzivne nastave.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Ovladanost osnovnim znanjima iz oblasti inkluzivnog obrazovanja, senzibilizacija za probleme učenika sa posebnim potrebama i refleksivno-stvaralački pristup inkluzivnoj obrazovnoj praksi.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Protivrečnosti i perspektive obrazovanja u globalnom društvu. Različitost i obrazovanje za sve. Obrazovanje u različitosti i za različitost. Pojam inkluzivnog obrazovanja. Istraživanja individualnih razlika i različiti pristupi razlikama. Rasne, rodne, etničke, kulturne, kognitivne, efektivne, konativne, motivacione i druge razlike među učenicima.
    Sadržaj praktične nastave Odeljenje: homogeno, heterogeno. Savremeno shvatanje odeljenja kao grupe po svemu nejednakih učenika. Pedagoški odgovor na pluralizam razlika u nastavi: Inkluzivna nastava. Principi i uslovi inkluzivne nastave. Učenici sa teškoćama i problemima u razvoju. Daroviti učenici. Specifičnosti i inovativne forme obrazovanja darovitih.
    Literatura
    1. - Suzić, N. (2008) Uvod u inkluziju, XBS, Banja Luka
    2. Hrnjica, S. i saradnici (2007): Škola po meri deteta, Priručnik za rad sa učenicima redovne škole koji imaju teškoće u razvoju, Beograd: Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu i „Save the children“
    3. Ilić, M. (2009.) Inkluzivna nastava, Filozofski fakultet, Istočno Sarajevo
    4. Salend, S.J. (2008) Creating Inclusive Classroom, Pearson Pentice Hall, New Jersey
    5. Inkluzivno obrazovanje, (2011) Tematski zbornik (Ur. Mara Đukić i dr.), Filozofski fakultet, N.Sad
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 1
    Metode izvođenja nastave metoda razgovora; metoda usmenog izlaganja; metoda praktičnog rada
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 60
    Projekti 30
    Kolokvijumi
    Seminari
    Vrh strane