15MM006 - Mađarska književnost 19. veka sa obrazovnim modelima
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Mađarska književnost 19. veka sa obrazovnim modelima | |||
| Akronim | 15MM006 | |||
| Studijski program | Mađarski jezik i književnost | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | master akademske studije drugog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Proučavanje istorije mađarske književnosti 19. veka sa aspekta podučavanja maternjeg jezika. Analiza interpretativnih mogućnosti procesa, pojava i tekstova mađarske književnosti 19. veka u procesu obrazovanja. Primena korelativnog, interaktivnog obrazovnog modela na mađarsku književnost 19. veka. Pregled multimedijalnih mogućnosti. Otkrivanje mogućnosti multikulturalnih i višejezičkih pedagoških modela. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Postizanje rutine i sposobnosti u primeni interpretacijskih mogućnosti i pedagoških modela mađarske književnosti 19. veka. Razumevanje književnog nasleđa i prepoznavanje njegove uloge u podučavanju maternjeg jezika. Prepoznavanje korelacija između književnog nasleđa i savremene književnosti – njihova primena u obrazovanju. Shvatanje značaja književnog nasleđa s aspekta razumevanja sadašnjosti. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Diskurzivni aspekt analize književnih epoha, procesa i stilova. Prezentovanje prošlosti u književnosti: istorijska narativa. Kulturnoistorijski aspekti u razumevanju mađarskih književnih tekstova 19. veka. Slika u književnom tekstu. Književne pojave u interdisciplinarnom miljeu. Ponovno pisanje mađarske književnosti 19. veka u najnovijoj mađarskoj književnosti. Mađarska književnost 19. veka na filmskom platnu. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Vežbe, Drugi oblici nastave, Studijski istraživački rad Izrada interdisciplinarnih modela razumevanja mađarske književnosti 19. veka. Izrada multimedijalnih obrazovnih modela. Interpretacije i prezentacije tekstova. Komparativne analize tekstova. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanje. Prezentacija. Diskursi. Istraživački seminarski radovi. Interpetacije tekstova. Istraživanja na internetu. Izrada modela u timskom radu. Filmska projekcija. Slušanje muzike. Primena drugih sredstava digitalne kulture. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 70 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||

