15KM007 - Istorija čitanja
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Istorija čitanja | |||
| Akronim | 15KM007 | |||
| Studijski program | Komparativna književnost sa teorijom književnosti | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | master akademske studije drugog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | položen predmet Postmoderna teorija i književnost | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa načinima publikovanja i recepcije književnih dela kroz istoriju, od sumersko-vavilonske kulture do današnjih dana. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Sposobnost razumevanja promenljive uloge književnih tekstova kroz istoriju. Razumevanje uloge medija u percepeciji književnog fenomena. Posedovanje kritičke svesti o važnosti načina čitanja i interpretacije književnih tekstova. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Kako su dela publikovana u antici (Sumer, Egipat, Grčka, Rim), srednjem veku, renesansi, u moderno doba, u doba računarskih tehnologija. Usmena i pisana književnost. Mediji pisanja. Pojava štamparije i širenje knjige. Prve biblioteke. Prve bibliografije. Reč i slika. Javna čitanja. Privatna čitanja. Upotrebe i zloupotrebe čitanja. Spaljivanje knjiga kroz istoriju. Cenzura. Književna aksiologija. Uloga univerziteta i drugih institucija u formiranju predstava o knjizi i čitanju. Ustaljene norme u knjižarstvu. Knjige i izdavači. Knjiga u sistemu ekonomije. Sudbina knjige u digitalnoj eri. Scene čitanja u književnim delima (teme za istraživačke radove studenata). | |||
| Sadržaj praktične nastave | Praktična nastava. Čitanje i analiza nacrta za radove i radova studenata. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Monološka, dijaloška, tekst-metoda. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 30 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 50 | |||

