15FLFL026 - Filozofska antropologija
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Filozofska antropologija | |||
| Akronim | 15FLFL026 | |||
| Studijski program | Filozofija | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Nema. | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje osnovnih stanovišta o čoveku tokom istorije filozofije. Uvid u istorijske pretpostavke nastanka filozofske antropologije kao samostalne filozofske discipline. Uvid u specifičnosti filozofske antropologije u odnosu na srodne discipline iz područja prirodniih nauka. Upoznavanje sa mogućnostima interdisciplinarnog rada na polju filozofske antropologije. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Sticanje obuhvatnog znanja s obzirom na specifičnosti pojedinih istorijskih epoha u poimanju čoveka. Orijentisanje u pogledu osnovnih stanovišta i ideja koja su tematizovana filozofskim poimanjem čoveka. Međusobno diferenciranje različitih pristupa čoveku. Praktična primena tih saznanja u odnosu na konretne antropološke probleme sa kojima se suočavamo u savremenom svetu. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Antički pojam čoveka. Helenističke koncepcije čoveka. Hrišćanski pojam čoveka. Renesansna «obnova». Prosvetiteljska tematizacija čoveka. Romantičarska kritika prosvećenog čoveka. Čovek u filozofiji nemačkog idealizma. Konstitucija filozofske antropologije kao samostalne discipline. Osnovni fenomeni ljudskog postojanja. Ljudske institucije iz perspektive filozofske antropologije. Mogućnosti saradnje filozofije i prirodnih nauka na polju filozofske antropologije | |||
| Sadržaj praktične nastave | Projekcija filmova i drugih materijala. Razmatranje savremenih umetničkih dela i medijske kulture sa stanovišta problema filozofske antropologije radi ispitivanja mogućnosti aplikacije njenih tema i uvida radi zadobijanja produbljenijeg razumevanja savremenog čoveka. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja. Projekcije filmova i drugih audio-vizuelnih materijala. Diskusije na zadate teme. Praktično analiziranje tekstova. Individualno istraživanje. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 50 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||

