15EM004 - Kognitivnolingvistički modeli komunikacije
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Kognitivnolingvistički modeli komunikacije | |||
| Akronim | 15EM004 | |||
| Studijski program | Engleski jezik i književnost | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | master akademske studije drugog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Pragmatika | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | da studenti ovladaju teorijskim i praktičnim znanjima u vezi s kognitivnolingvističkim pristupom komunikaciji, prema kome je komunikacija kognitivni proces koji podrazumeva konstruisanje značenja, i aktivno učešće primaoca poruke;daovladaju teorijama koje objašnjavaju konstruisanje značenjau složenim rečima, iskazima i diskursu, s posebnim akcentom na impliciranom značenju | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | teorijski aspekti − usvojenost relevantnih znanja, pojmova i termina; praktični aspekti –aktivna primena usvojenih znanja na konkretnim primerima upotrebe jezičkih i vizuelnih elemenata; sposobnost vršenja samostalnih istraživanja. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Pojam komunikacije. Komunikacija kao prenošenjeznačenja: enkodiranje i dekodiranje poruke. Komunikacija kao stvaranje značenja: aktivna uloga primaoca poruke. Kognitivna semantika/pragmatika: semantička struktura, pojmovna struktura, konceptualizacija, enciklopedijsko znanje, kontekst, (ne)kompozitivnost. Komunikacija u kognitivnoj lingvistici: konstruisanje značenja, semantički okvir, mentalni prostor, preslikavanja. Jezik i slika kao indikatori za konstruisanje značenja. Impliciranoznačenje. Teorija mentalnih prostora (TMP). Praktična primena TMP: izražavanje verovanja, želja, hipotetičkihsituacija, kontrafaktivi, analogije, dvosmislenosti, nelogičnosti. Teorija pojmovne integracije (TPI).Praktična primena TPI: polimorfemske reči, imeničke fraze, analogija,metafora, metonimija, kontrafaktivi. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Uvežbavanje obrađenog gradiva; praktična primena teorija ukonkretnim zadacima s jezičkim i/ili vizuelnimelementimakao indikatorimaznačenja, u različitim registrima; analiza članaka;izlaganje i analiza studentskih projekata | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Frontalno izlaganje gradiva; diskusija o gradivu, urađenim zadacima i pročitanim člancima; samostalno rešavanje praktičnih zadataka; grupni rad; usmena izlaganja projekata. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 60 | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | 40 | |||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||

