15EJEJ75 - Kognitivna semantika
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Kognitivna semantika | |||
| Akronim | 15EJEJ75 | |||
| Studijski program | Engleski jezik i književnost | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Leksička semantika i pragmatika | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | da studenti ovladaju osnovnim terminima i pojmovima iz oblasti kognitivne semantike; da razumejunajvažnija sredstva ljudske konceptualizacije –kategorizaciju, semantičke okvire, pojmovne metafore i pojmovne metonimije; da se studentima ukaže na kulturološku uslovljenost različitih jezičkih i pojmovnih fenomena | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | teorijski aspekti −usvojenost relevantnih znanja, pojmova i termina;praktični aspekti −aktivna primena teorijski usvojenih znanja na konkretne slučajeve, primere iz engleskog jezika i kulture; sposobnost uviđanja nijansi značenja u engleskom jeziku, kao i jezičkih i kulturoloških specifičnosti. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Kognitivna semantika –pristup značenju: semantička struktura, pojmovna struktura, enciklopedijsko znanje, konstruisanje značenja. Iskustveni realizam. Relativnost posmatranja spoljašnjeg sveta (interpretacija, perspektiva, isticanje). Kategorizacija: prototipi. Semantički okviri –definicija i primena urazumevanjujezičkih izraza. Pojmovna metafora i pojmovna metonimija –definicije i primena u izučavanju jezika: polisemija (doslovnai prenesena značenja), idiomi. Kulturološki aspekt –univerzalnist i varijacije u vezi s prototipima, semantičkim okvirima, pojmovnom metaforom i metonimijom. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Uvežbavanje obrađenog gradiva na konkretnim zadacima. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | Frontalno izlaganje gradiva; diskusija o gradivu, urađenim zadacima, pročitanim tekstovima; samostalno rešavanje praktičnih zadataka. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 60 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | ||||

