15EJEJ34 - Savremeni engleski roman
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Savremeni engleski roman | |||
| Akronim | 15EJEJ34 | |||
| Studijski program | Engleski jezik i književnost | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Pregled osnovnih tematskih, formalnih i stilskih tendencija u savremenom negleskom romanu u poslednje dve decenije dvadesetog veka. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Teorijski aspekti: Uočavanje zajedničkih karakteristika pisaca i dela koja se svrstavaju pod zajednički imenitelj Savremenog engleskog romana po pitanju pripovedačkog postupka, odnosa prema žanru kao i po pitanju odabranih tema, uz uočavanje osobenosti pojedinačnih pripovedačkih postupaka. Praktični aspekti: Osposobnjenost za analiziranje dela Savremenog engleskog romana uz oslanjanje na kritičke tekstove i poetiku postmodernizma. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Ideja 'savremenog engleskog romana' u odnosu na pojmove postmodernizma, (post)feminizma, savremene kulture, potrošačko-zabavljačke industrije i popularne književnosti. Martin Ejmis: savremeni roman, postrošačko društvo i potrošačka kultura 20. veka; osobenosti stila. Džulijan Barns: postmodernistička istorija sveta i problem žanra. Andžela Karter: magijski realizam, zabavljačka industrija i 'gender issues'. Grejem Svift: kolektivne i individualne istorije. Salman Ruždi: Istok i Zapad, interkulturalizam, elementi fantastike u savremenom romanu. Nik Hornbi: žanrovska književnost, 'lad-lit', popularni roman, ideja 'bestselera'. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Diskusija odabranih tema vezanih za tematske, formalne i stilske odlike pojedinačnih romana. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, književna analiza, diskusija, samostalni rad | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 30 | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 30 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | 20 | |||

