15EJEJ08 - Gramatika engleskog jezika 2
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Gramatika engleskog jezika 2 | |||
| Akronim | 15EJEJ08 | |||
| Studijski program | Engleski jezik i književnost | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Gramatika engleskog jezika 1 | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Ovladavanje naprednijim teorijskim aspektima morfosintakse engleskog jezika na nivou pridevske, priloške i predloške sintagme, kao i na nivou prostih i složenih rečenica sa posebnim naglaskom na priloškim klauzama. Usvajanje naprednijih lingvističkih termina iz oblasti morfosintakse i primena teorijskih morfosintaskičkih znanja u analizi primera iz engleskog jezika. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Poznavanje naprednijih teorijskih koncepata i principa tradicionalne, deskriptivne morfosintakse engleskog jezika i sposobnost primene teorijskih znanja, uz upotrebu opšteprihvaćene naučne terminologije, u vidu detaljne analize složenih rečenica prema rečeničnim elementima (i njihovih međusobnih odnosa) i detaljne analize unutrašnje strukture i funkcija pridevske, priloške i predloške sintagme. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Pridevi, prilozi i predlozi (pridevska i priloška paradigma, pridevske, priloške i predloške sintagme i njihove sintaksičke funkcije). Priloške odredbe (sintaksička realizacija, pozicije u rečenici, klasifikacija po stepenu integrisanosti, semantička klasifikacija). Prosta rečenica (sintaksička realizacija i semantičke (tematske) uloge rečeničnih konstituenata, kongruencija, negacija, rečenična tipologija prema diskursnim funkcijama). Složena rečenica (koordinacija i subordinacija, tipska i funkcijska klasifikacija zavisnih rečenica, glagolska sintagma u zavisnim rečenicama,direktan i indirektan govor – slaganje vremena). | |||
| Sadržaj praktične nastave | Vežbe prepoznavanja i primene teorijskih koncepata u analizi rečenica i sintagmi. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | frontalni i interkativni metod | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 30 | |
| Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | 30 | |
| Projekti | 0 | |||
| Kolokvijumi | 25 | |||
| Seminari | 0 | |||

