15DFK5 - Istorija književnih pojmova
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Istorija književnih pojmova | |||
| Akronim | 15DFK5 | |||
| Studijski program | Jezik i književnost | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | doktorske akademske studije trećeg stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 10.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Pregled nastanka i menjanja semantičkog polja pojedinih književnih pojmova (pre svega naziva žanrova i naziva velikih stilskih epoha srednjeg i ranognovog doba) u evropskoj i mađarskoj stručnoj literaturi u 19. i 20-21. veku. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti su stekli uvid u tokove formiranja književnih kategorija i pregled uticaja ovih tokova na interpretaciju književne tradicije. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Pojam dvorske kulture i interpretacija dvorske ljubavi (fin amors, amour courtois) u evropskoj tradiciji. Rasprava o srednjovekovnoj mađarskoj ljubavnoj poeziji (virágének vita). Žanrovi kratke proze u srednjovekovnoj književnosti (fabliau, lais, legenda, exemplum, miraculum). Oznake bokačovske kratke priče: novele. Interpretacije renesanse u stručnoj literaturi 19. veka, uticaj stvorene slike o renesansi na umetnost 19. veka. Pojam renesansnog humanizma.Savremene interpretacije neolatinskih pesnika (Accessus ad auctores: interpretativna metoda pripisana Donatu i Elijusu, gramatičarima iz 4. veka; Vergilijev intelektualni put kao pesnički uzor). Uloga medijske revolucije u novim interpretacijama reformatorske književnosti. Pluralizacija znanja kao osnovna odlika ranog novog veka. Spone između humanističke i reformatorske književnosti. Razvitak pojma baroka (rehabilitacija baroka u 19. veku u istoriji umetnosti (Burckhardt, Wölfflin). Ničeovo shvatanje baroka. Pojam književnog baroka, najnovoji kulturološki pristup pojmu. Pitanje rokokoa i galantne književnosti. Nastanak romana. | |||
| Sadržaj praktične nastave | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 5 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | predavanje, diskusija, tekstoloőki metod | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 30 | |||

