15MKMK048 - Sintaksa 2

Specifikacija predmeta
Naziv Sintaksa 2
Akronim 15MKMK048
Studijski program Mađarski jezik i književnost
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljnost drugim predmetima Sintaksa 1 Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje strukture složene rečenice. Sastavljanje dobro konstruisanih složenih rečenica. Razumevanje strukturalnih i semantičkih veza sastavnih delova složenih rečenica. Razvijanje sposobnosti samostalnog analiziranja rečenice.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student će biti osposobljen da analizira stukturu složene rečenice, da razlikuje tipove rečenica, da sam sastavi pravilne rečenice prema kriterijima norme standardnog mađarskog jezika, da prepoznaje ulogu tipova rečenica pri formiranju teksta.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Pojam složene rečenice. Tipologija složene rečenice. Klasifikacija zavisnih i nezavisno-složenih rečenica. Dopusne i dodatne rečenice. Adverbijalne i atributske rečenice. Rečenice sa posebnim semantičkim obeležjem.
    Sadržaj praktične nastave Analiza rečenice, kreiranje rečenice, primenjivanje pravila interpunkcije, izrada modula.
    Literatura
    1. Keszler Borbála (szerk. 2000): Magyar grammatika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest
    2. Keszler Borbála–Lengyel Klára (2009): Magyar grammatikai gyakorlókönyv. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest
    3. Rácz Endre–Szemere Gyula (1972): Mondattani elemzések. Tankönyvkiadó, Budapest
    4. Molnár Ilona (1977): A tartalmatlan hogy kötőszós összetett mondatok típusai szemantikai szempontból. NytudÉrt. 94. sz.
    5. Katona Edit (2010): A magyar függő beszéd jellemzői a szerb fordítások tükrében. In: Uő: Nyelvről nyelvre. Bölcsészettudományi Kar, Újvidék, 89–96.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Obrada teorijskih nastavnih jedinica putem predavanja, samostalni rad studenata, rešavanje zadataka praktičnog karaktera – izrada zajedničkog modula u grupama.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 35
    Praktična nastava Usmeni ispit 25
    Projekti
    Kolokvijumi 20
    Seminari 10
    Vrh strane